Vragen? Neem contact met ons op! ma - vr 09:00 - 17:00. Bel: 088 868 22 22
Waarom Foldergemak.nl
  • Alles in 1
    Wij drukken én bezorgen je folders en flyers 
  • Kwaliteitsdrukwerk
    Standaard full-color, dubbelzijdig én op 100% FSC-papier gedrukt  
  • Betaling op rekening
Skip Navigation LinksHome / Blog / Tips

Tips

Foldertips
Wil jij een zo veel mogelijk resultaat halen uit je folder? Gebruik dan onderstaande foldertips tijdens het opmaken van je folder.
1.Zorg dat je als afzender direct zichtbaar bent
Plaats de folder in de huisstijl van je bedrijf en vermeld contact en/of responsmogelijkheden duidelijk op elke pagina. Trek de opmaak in je folder door in andere middelen, zoals je website.
2.Kies het papiersoort en het formaat zorgvuldig uit
Een A3 naar A4 gevouwen folder wordt door de consument als actiegericht beschouwd. Een A4 of A5 is informatief en straalt meer kwaliteit uit.
3.Een goede eerste indruk is van belang
De eerste indruk bepaalt op welke stapel je folder komt: lezen, voor mijn partner, weggooien. Plaats daarom één aantrekkelijke eyecatcher op de voorzijde die de aandacht trekt.
4.Kies voor een verhouding van 75% beeld en minder dan 25% tekst
Kopteksten, lijstjes (opsommingen) en kaders lezen prettig.
5.Kies beelden van mensen waar je doelgroep zich mee kan identificeren
Gebruik modellen en zet hierbij een sfeer neer die past bij de doelgroep die je wilt bereiken. Zorg ook dat de beelden aansluiten bij andere elementen, zoals het seizoen.
6.Laat belangrijke content opvallen door designelementen
Werk met kleuren, vormen of een gezicht dat naar een product kijkt. Daar waar het gezicht naar kijkt, gaat ook de blik van de lezer naar toe.
7.Benadruk het voordeel voor de klant
De consument is geïnteresseerd in de oplossing die je biedt (bijvoorbeeld een schoon huis) en niet in alle specificaties van je product.
8.Bij producten met een hoger aankooprisico vindt er vaak overleg plaats
Draag in dit geval ook argumenten aan voor partner, kind en huisgenoot.
9.Reken het voordeel uit
Plaats geen moeilijke berekeningen in je folder. Geef concreet aan hoeveel euro korting je geeft in plaats van 30% korting.
10.Vermeld je USP’s
Vermeld je USP’s (Unique Selling Points) helder en duidelijk op je folder. Bijv. goede service, beste prijs/kwaliteit etc.
11.Creëer urgentie
Communiceer duidelijk in je folder tot wanneer de aanbiedingen geldig zijn.
12.Vertel iets over het bedrijf achter het product
Over high involvement producten, bijvoorbeeld een auto of huis, denkt de consument langer na voordat hij overgaat tot aankoop. Het aankoopproces van het bedrijf achter het product speelt een belangrijke rol. Vermeld referenties (inclusief foto).
13.Maak een low involvement product of dienst interessant
Bij low involvement producten gaat het om een kort aankoopproces. Bijvoorbeeld het kopen van de dagelijkse boodschappen of verzorgingsproducten. Bij deze producten kun je door middel van een interessante aanbieding (bijv. cadeau) ervoor zorgen dat je product extra aantrekkelijk wordt.
14.Inzet van landingspages
Houd rekening met landingspages die speciaal zijn ingericht voor acties. Wanneer je de url www.website.nl/actie in je folder communiceert, onthoudt de consument alleen het woord ‘Website’. Dit woord wordt in Google ingetypt waardoor je respons mist via de landingspage.
15.De achterzijde is net zo belangrijk als de voorzijde
Consumenten bladeren regelmatig van achter naar voren door een folder.
16.De consument leest een folder in een Z
Houd hiermee rekening in de opmaak van je folder.
17.Succes ontstaat door samenhang van media en middelen
Een cross mediale campagne (inzet van meerdere middelen) zorgt voor een hogere respons dan de inzet van één middel.
18.Maak gebruik van ‘toverwoorden’
‘Toverwoorden’ doen het altijd goed in een folder. Bijv. Op=Op, 3 halen, 2 betalen, etc.
ico
Adres toevoegen
Voeg hieronder een adres toe aan uw adressenboek.

Vestigingsinformatie

Adreslijst

    Contactpersoon

    ico
    Newsletter subscription form html content.