Bereikbaar van ma - vr tussen 09.00 - 17.00 uur op 088 - 842 42 00

Veelgestelde vragen

Drukwerk

Wat kost het drukwerk?

Door ons bestelproces te doorlopen krijg je inzicht in de actuele prijzen. 

Wat voor soort drukwerk levert Foldergemak.nl?

Op de website is het mogelijk snel en eenvoudig flyers en folders te bestellen in A4 of A5-formaat. Ben je op zoek naar iets anders? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088-842 42 00 of stuur een mail naar foldergemak@spotta.nl.

Welke formaten levert Foldergemak.nl?

Via Foldergemak.nl is het mogelijk de volgende formaten folders en flyers te bestellen en te verspreiden:

  • A4, staand of liggend 
  • A5, staand of liggend 

 

Voor alle overige maten kun je contact opnemen met onze klantenservice via 088 – 842 42 00 of foldergemak@spotta.nl.

Is het mogelijk om enkelzijdig te drukken?

Ja, dat is mogelijk. Als je enkelzijdig wilt drukken, dan lever je een bestand aan met één opgemaakte pagina en één blanco pagina. Al onze producten worden als dubbelzijdige items behandeld daarom is dubbelzijdig drukwerk net zo voordelig als enkelzijdig drukwerk.

Folderverspreiding

Wat is een folderverspreiding?

Een folderverspreiding is de verzending van ongeadresseerd drukwerk in één of meerdere postcodes (bijv. 2512 – 2516). Jouw drukwerk wordt altijd verstuurd naar een postcode van vier cijfers. Alle huishoudens die met een JA geregistreerd staan op inmijnbus.nl binnen deze postcode ontvangen jouw folder of flyer.

Wat kan Foldergemak.nl voor mij betekenen?

Met behulp van Foldergemak kun je eenvoudig een folder of flyer laten drukken (optioneel) en verspreiden in een door jouw geselecteerd postcodegebied. 

Flyer
Een flyer is ongevouwen, bedrukt papier. Bedrukt aan één of aan twee kanten.

Folder
Een folder is aan beide kanten bedrukt en daarna één of meerdere keren gevouwen.

Kan ik ook een leaflet verspreiden via Foldergemak?

Ja, dat kan. Kies dan de optie ‘flyer’ in de webshop. De termen leaflet en flyer worden vaak door elkaar gebruikt. Een flyer wordt vaak op een wat lagere kwaliteit papier gedrukt en een leaflet vaak op kwalitatief beter papier. Bij Foldergemak kun je kiezen voor twee verschillende soorten papier: 135 grams en 170 grams. Hoe zwaarder/dikker het papier hoe hoger de kwaliteit. Voor een leaflet bevelen we daarom aan de 170 grams optie te selecteren.  

Kan ik ook een brochure verspreiden via Foldergemak?

Nee, via Foldergemak kan alleen een folder of flyer worden verspreid. Via Spotta is het wel mogelijk een brochure te verspreiden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088 – 842 42 00.  

Kan ik ook een folder los, dus niet in het folderpakket van Spotta, verspreiden?

Nee, via Foldergemak is het alleen mogelijk folders in het Spotta folderpakket te verspreiden. Via Spotta is het wel mogelijk om een folder of flyer als een Los-op-de-mat uiting te verspreiden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088 – 842 42 00. 

Wat kost een folderverspreiding in het folderpakket?

De kosten voor een folderverspreiding zijn afhankelijk van de papiersoort en het formaat dat je kiest. Door ons bestelproces te doorlopen krijg je inzicht in de actuele prijzen. 

 

Voor de verspreiding in opt-in gemeenten geldt een toeslag van 100% op het verspreidtarief. 

Waarom betaal ik een toeslag voor folderverspreiding in een opt-in gemeente?

In gemeenten die het opt-in systeem hanteren hebben wij een lager bereik en is het verspreidvolume minder groot. Echter is een belangrijk deel van de kosten die wij moeten maken, ook bij minder volume, noodzakelijk om consumenten wekelijks van folderpakketten te voorzien. De bezorg- en transportkosten voor een opt-in gemeenten blijven daardoor grotendeels gelijk, ook bij minder folderpakketten. Vandaar de opt-in toeslag. 

Bestellen

Kan ik ook producten bestellen die niet als optie worden weergegeven op foldergemak.nl maar wel worden benoemd op spotta.nl? (denk aan het verspreiden van een magazine of een folder die niet in het folderpakket zit maar los wordt bezorgd)

Wanneer je een product wilt bestellen dat niet op foldergemak.nl beschikbaar is, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 088-842 42 00.

Kan ik ook buiten de website om een bestelling plaatsen?

Mocht je een product willen bestellen dat niet op de website staat, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via 088 - 842 42 00. We kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden.

Wat is de status van mijn bestelling?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Hierin staat wanneer het drukwerk verspreid wordt.
Heb je geen bevestigingsmail ontvangen of heb je nog vragen over de bestelling? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via 088 - 842 42 00 of foldergemak@spotta.nl.

Overige

Wat is de betaaltermijn?

Je ontvangt een factuur zodra jouw verspreidopdracht is uitgevoerd. Deze factuur moet binnen 14 dagen na ontvangst betaald worden. 

Wat is InMijnBus?

Op inmijnbus.nl kiezen huishoudens voor het ontvangen van het folderpakket dat speciaal voor hun buurt is samengesteld, een persoonlijk samengesteld folderpakket of om geen folders te ontvangen. Ga voor meer informatie naar inmijnbus.nl.

Waar moet ik een actiecode invullen?

De actiecode kun je tijdens het bestelproces invoeren. 

Mijn vraag staat er niet bij, wat kan ik nu doen?

Voor alle overige vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice via 088 – 842 42 00 of foldergemak@spotta.nl.